Vertrokken!

Na maanden van plannen, werken en sparen was het dinsdag 16/10 eindelijk zover. Om 21.45 is m'n vlucht naar Dubai vertrokken. Met mij erop welteverstaan
M'n koffer werd nog wel uit de rij gepikt om gecontroleerd te worden, maar ik mocht al snel vertrekken met de melding dat alles oké was.
De vlucht naar Dubai ging helaas niet zonder slag of stoot want er zaten twee strontezatte kerels op die alles verstoorden. Ze vielen op elkaar, naast elkaar en dat was nog maar toen ze zaten, het moment dat ze trachtten op te staan, ging het hek helemaal van de dam en moesten alle omringenden ergens anders gezet worden zodat de twee dronkaards languit hun roes konden uitslapen zonder anderen te storen. Al bij al heel professioneel opgelost door de Emiratescrew, want ik was even bang dat we zouden moeten terugkeren om de onruststokers terug af te zetten in Zaventem.
In Dubai zelf vond ik redelijk snel de juiste gate na - jawel - weer in een apart kamertje te zijn gezet om gefouilleerd te worden. Al goed niets intrusief . Ik moet duidelijk werken aan mijn onschuldig gezicht!
Omdat ik enkele uren te doden had, ben ik links en rechts weleens een wandelingetje gaan maken, maar nooit te ver van mijn gate en zeker niet zonder 10x de borden te checken dat de gate zeker niet gewijzigd werd. Dubai is ook gewoon te groot om eventjes doorheen te lopen, misschien op de terugweg, dan heb ik meer wachttijd om te vullen.
De tweede vlucht - naar Brisbane zelf - was de vermoeiendste. Niet alleen besloot de dame voor mij dat vanaf minuut één tot uur 14 dat haar stoel helemaal naar achter zetten een goed idee was, de man achter mij vond het dan weer nodig zijn schoenen en sokken uit te doen en zijn voet netjes naast mij te parkeren. Ew..
En dan dat stilzitten voor zo'n lange periode, ik kreeg er spontaan wiebelpoep van.
Maar dan uiteindelijk na 20u vliegen (in totaal), drie films, één serie bingewatchen, twee zonsopgangen, één zonsondergang en twee dagen verder - lokale tijd - was ik dan eindelijk in mijn beloofde land Australië.. na...jawel.. nog een controle. Weer apart gezet, hond die me helemaal afsnuffelde en wederom mocht ik 'all clear' vertrekken! Ik was binnen!!
Op de luchthaven zocht ik naarstig naar Ed van de organisatie die me zou opwachten. Ik had een foto en al, om dan te ontdekken dat er helemaal geen Ed was, maar een Paul.. maar die begeleidde me toch ook netjes naar de bus die me samen met mijn medereizigers afzette in Noosa.
Helaas heb ik me al direct, heel typisch, laten kennen door al twee keer tegen de grond te gaan. De eerste keer met trekrugzak en al van een helling, de tweede keer van een losstaand 'bordureke'. Al chance dat ze dat laatste niet zagen of ik had er nog voor mogen betalen ook, ik begin ze hier al wat te kennen hoor met hun torenhoge boetes.
De lodge zelf is hier wel oké, er is een pool, een bar, een restaurant en een leguaan, hoe Australischer kan het nog worden, denk ik dan al. Dat is tot ik de prijzen zag in de winkels. $10 voor één pintje (en toch, na zo'n lange trip, heb ik er decadent twee genomen) en $5 voor een redbull.. tijd om daarmee te stoppen (zeg ik met een laatste redbull naast mij, maar toch..beloofd ). Het avondeten is dus heel budgetvriendelijk noodles en chips..
Om 18u volgt hier nog een infosessie van de lodge die ik puur bijwoon omdat ze een glas wijn beloofd hebben. Mijn interesse gaat nu eenmaal door de lever..
Morgenochtend is dé infosessie van de organisatie zelf, dan weet ik eindelijk meer over de rest van mijn verblijf!
Tot de volgende!

Reacties

Reacties

Eliane Martin Michiels

Amai zeg dat was al spannend and it's just the beginning of your great adventure, rust goed uit en tot binnenkort! xxx vanuit Antwerpen.

Marina

Het avontuur is duidelijk begonnen, alhoewel met die dronken mannen had het nog een heel andere wending kunnen nemen. Stel je voor dat jullie terug naar Zaventem hadden gemoeten :-(
Dat jij zo dikwijls er uit wordt gepikt is omdat je zo'n sprekend gezicht heb denk ik. Enfin je bent goed gecontroleerd en goed bevonden dus go go go !!!
Ik ben weeral benieuwd naar het volgend verslag.
groetjes en een dikke kus
marina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active