Nieuwe week, nieuwe plek

Hoi beste volgers, hier ben ik weer met meer weer.
De infosessie is vrijdag geweest en was heel interessant! Er kwamen twee mannen van de organisatie die alles hebben toegelicht en ons profiel opstelden om door te sturen naar potentiële werkgevers. Het is pas helaas dan dat ik doorhad dat ik mijn visum niet had afgeprint noch in m'n mails meer had staan. Al goed dat puur het feit dat ik in het land ben, betekent dat ik een visum heb, voldoende is. Stel je voor dat ik hierdoor weer rechtsomkeer kon maken, dan had ik me wel voor mijn hoofd kunnen slaan! Preparation is key zeggen ze dan.
Ik had ook een one-on-one gesprek met een van de organisatoren en die zei me dat ik vermoedelijk een inside-outside domestic help zal zijn wat betekent dat ik een manusje-van-alles zal worden. Ik moet me dus volgende week nog concentreren op tractor rijden en dirtbiking... Zeker niet spannend, want ik ben een held in motorvoertuigen
Ik vroeg hem half voor de grap of ze alpaca- of ostrichfarms hadden.. en ze hebben effectief een struisvogelboerderij, dus hij heeft in het groot op m'n aanvraag OSTRICH gezet en zal eens informeren of ze mensen zoeken dat zou ik echt geweldig vinden! Hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze in Australië op een ostrichfarm hebben gewerkt? Mijn skills wel even buiten beschouwing gelaten natuurlijk!
Nadat we al het papierwerk geregeld hadden, waren we weer vrij om te gaan en staan waar we wilden en dus ben ik met de mensen die ik van dag 1 heb leren kennen naar het strand gegaan. Waar we prompt met vier in slaap zijn gevallen. Al goed zonder verbrand te worden!
Ik moet zeggen dat deze drie compagnons de reis al zeker dikke pluspunten geven. Ik ga ze missen als ik volgende week vrijdag weer moet doortrekken naar mijn nieuwe werkplek (please be an ostrichfarm, please be an ostrichfarm).
De dag daarna zijn we een grote markt gaan bezoeken in Eumundi. En als ik zeg grote markt, bedoel ik ook groooote markt! Daar is ons markt van Edegem of Mortsel of zelfs de vogelmarkt in Antwerpen niets mee in vergelijking! Ik heb me ingehouden en enkel nuttige dingen gekocht zoals een riem en sinaasappelsap, puur voor de vitamientjes die ik dag 1 en 2 misschien even over het hoofd zag hamburgers anyone ..
Erna zijn we een wandelingetje gaan maken door Noosa National Park om koala's te spotten.. dat wandelingetje werd een serieuze hike bergop om niets anders tegen te komen dan een bushturkey en een kraai.. zucht, ga ik daarvoor helemaal naar de andere kant van de wereld?
's Avonds zijn we onze koalazorgen dan maar gaan verdrinken in de pub van onze hostel waar we elkaar de spelletjes leerden van onze landen (ja natuurlijk rikiki ) en geland zijn op uno. Hét spelletje dat vriendschappen kan maken of breken, maar alhoewel het verhit kon worden, was het enorm grappig. En maar vloeken in onze eigen talen!

Erna zijn we dan onze benen gaan strekken in de lokale discotheek. Uiteraard bleven de Belg, de Engelsman en de Nederlander als laatste over. Maar het was wel superleuk. Zeker omdat onze Noorse boerinnenvriendin nogal tipsy was en dit natuurlijk totaal niet gewend was. Ik denk dat ze de tijd van haar leven had, maar om 12u kon ze het niet meer aan en heeft de Franse haar plichtstrouw naar huis gebracht. Twee uur later ben ik na een kebab braaf gaan slapen.
Vandaag besloten we nog een kans te wagen om koala's te spotten en de coastline af te wandelen, want blijkbaar zaten de koala's niet in het nationale park, maar er net naast..
Na vijf km wilden we het net opgeven. We kregen pijnlijke voeten en een stijve nek van omhoog te kijken. We waren wat naar de eucalyptusbomen aan het staren toen een vrouw langskwam en vroeg: 'oh, is there another one?'... another one? What do you mean ANOTHER one??
Jawel, 200m verder zat er een koala in een boom te slapen en een horde toeristen eronder deze te fotograferen, die wij - of voornamelijk ik - als wildemannen vervoegden! Ik voeg de foto's van de koala nog toe, maar ik kan wel zeggen dat mijn leven al helemaal compleet voelt ! Morgenochtendvertrekken we dan naar het echte werk, gedaan met rondlummelen, slapen op 't strand en koala's spotten. Tijd voor het echte werk! Wens me succes en tot de volgende!!

Reacties

Reacties

Marina

Jij kan beeldend schrijven hoor !! Mijn duimen staan alvast omhoog voor de ostrichfarm (doet me op een of andere manier aan Oostenrijk/Austria denken) ???. Benieuwd waar je morgen terechtkomt ??????

Gerd x

Ik duim mee voor de ostrichfarm! ??

Nele

Vicky is having the time of her life! Wij hopen dat jij op de struisvogelboerderij mag gaan werken! Hoe cool zou da wel ni zijn?!

Johan

Be careful what you wish for !
Mijn ouders hadden destijds 6 struisvogels in de Kempen, werd toen als 16-jarige bijna opengereten door een boze haan....

daphné

Super leuk Vicky!! Veel succes! haha die struisvogelboerderij....pas maar op...mijn ouders hadden vroeger vrienden die er een hadden, stuk of 200....ik heb er als kind veel rondgelopen en geloof mij....zijn geen lieve beestjes hoor haha....en hun stront stinkt echt hard....Maar het zal hoe dan ook een onvergetelijke ervaring worden hoor!

Eliane Martin Michiels

Amai, super leuk en je zou al je notities moeten bijhouden om een boek te schrijven over je aventuren in Australië. Xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active